Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg.


Ååååå, da e keisamt med laurdagar om ein ikkje har noko å gjere på! Eg har vore nedover å kjøpt snop og is. Hardass u know. Frida kjeme kanskje opp seinare, for Solveig ville ikkje ha besøk av oss, ho skal ha besøk av hemmelege elskarar. Ja, som sagt har eg kjøpt is, so no skal vel eg og pappen snart finna oss noko is å sitja ved kvarsin data og gomla da i oss. Kan nesten ikkje venta.

Detta har eg stjelt frå Maria Stenersen sin gamle blogg, men her er den nye.

I de ti bud skal du ikke:
Du skal ikke ljuge. (Halvor,6år)
Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det. (Frida,6 år)
Du skal herde din farmor så hun kommer til himmelen. (Caroline, 7år)
Du skal ikke bølle. (Halvor, 6 år)
Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre arbeidsfolk.(Christian,9år)
Du skal ikke slå i hjel tiden. (Karina, 6år)
Du skal holde sammen i tykt og tynt. (Kim Andre, 7år)
Du skal bare slå noen hvis du absolutt må. (Henriette, 7år)
Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg. (Oscar, 7år)
Du skal oppbevare din neste som deg selv. (Runa,8år)
Liten tue kan velte stor tass. (Christian, 8år)
Du skal høre på moren din samme hva hun sier,
og hvilket tonefall hun bruker. (Thomas Andre, 7år)
Du skal bevare deg vel. (Kristin, 8år)

-En bestemor er en som hele slekten har kommet ut gjennom. Da er det ikke så rart om hun blir litt slaskete i skinnet. Så har de veldig store behåer. Jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte.
-Jeg vil ikke begraves når jeg blir gammel, for jeg klarer ikke å ligge så lenge under jorda uten å puste. Og så er det så ekkelt å få jord i nesa. Da er det nesten bedre å bo på gamlehjem.
-Jeg er så glad for at jeg er født av mamma og pappa, det må være fælt å bli født av noen man ikke kjenner.
-Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde.
-Gamle jomfruer vet ikke helt hvordan menn skal brukes.
I gamle dager var det ikke lov for faren å føde barn. De syntes det var umusikalsk. Men i dag er det vanlig at moren og faren føder barnet sammen.
For å få kjærligheten til å vare er det viktig å være en god kysser. Da kan det hende at kona di glemmer at du aldri tar ut søpla.
Hvis frøet fra faren ikke treffer morens egg, blir det bare en vanlig omelett.
Når man giftet seg i gamle dager, var det fordi staten sa det og presten mente det var best. I dag kan man slenge seg sammen med den ene samboeren etter den andre uten at staten så mye som letter på lokket.
De som tror på Allah er muslinger. I Kina tror de på drager.
Alle dyr kom på jorden før menneskene. Dyrene levde i ro og mak helt til menneskene kom og lagde veier, hus, hoteller og kondomer.
Jeg tror Clinton hadde kysset en dame på skrivepulten sin. Derfor ble alle kjempesinte, fordi han ikke fortalte det til noen. Og fordi hun var så tjukk…
Det er viktig å være glad i kroppen sin, selv om den ser ut som en sylteklump.
Hvis du går en tur og hjernen faller ut, så finner vi ikke veien hjem for da kan vi ikke tenke klart lenger.
Julenissens kropp er rød og hvit fordi han er reklame for Coca-Cola.

3 thoughts on “Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg.

  1. andreakgb seier:

    du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg.. ka enn da betyr !!:P

    du var hos meg i kveld istedenfor !:P hehe

Legg att eit svar

